Български ученици се сприятелиха с деца-бежанци от Сирия

29.04.2014 18:32

Децата от България и Сирия имат сходни мечти и искат да играят заедно, стана ясно по време на общи срещи, организирани от УНИЦЕФ България  

29 април 2014 г., София. Български ученици от две софийски училища се сприятелиха с деца-бежанци от Сирия по време на срещи, организирани от УНИЦЕФ България като част от инициативата „Имам си една мечта“, която включва и пътуваща фотоизложба, посветена на съдбата на сирийските деца в България. Целта на инициативата е да подпомогне интегрирането на децата-бежанци в училищата.

Ученици от 18 СОУ „Уилям Гладстон” и 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов” в София станаха домакини на срещи, в които деца-бежанци и ученици от училищата с интерес разговаряха, за да научат повече за живота, културата, съдбата и мечтите си.

Двете срещи на български ученици с деца от Сирия съпътстват поставянето на изложбата „Имам си една мечта“ в техните училища. Инициативата ще посети и други училища в страната, за да помогне на българските и сирийските деца да изградят солидарност помежду си.

„Нека се опитаме да помогнем с каквото можем…домовете на тези деца са разрушени от войната и затова са в България“, призова съучениците си деветокласник от паралелка с изучаване на арабски език в 18-то СОУ „Уилям Гладстон“.

„Виждам, че въпреки огромните трудности, които преживяват, много от бежанците в България все пак имат сили да се усмихнат“, изтъкна седмокласник по време на срещата със сирийските деца в 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов”, която включваше и кратък документален филм, посветен на съдбата на бежанците в България.

Някои от децата-бежанци се представиха на български пред връстниците си от София, споделяйки мечтите си за бъдещето. Например 12-годишната Ширин сподели, че иска да стане учителка по английски, Джована на 14 г. каза, че мечтае да е лекарка, а десетгодишният Кенан се надява да стане футболист. Сред българките им връсници също се откроиха бъдещи лекари, учители и футболисти.

Снимките за фотоизложбата са направени в центровете за настаняване на търсещи закрила в България от фотографа Илка Антонова и журналиста Нидал Хлайф.

Освен в 18 СОУ „Уилям Гладстон” и 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов”, фотоизложбата „Имам си една мечта“ ще бъде поставена и в други училища в България: Първа английска езикова гимназия, 54 СОУ Свети „Иван Рилски“, Втора английска гимназия „Томас Джеферсън” в София; в ГПЧЕ „Проф. д-р Асен Златаров“ в гр. Хасково, както и в общините Велико Търново, Свищов и Козлодуй.

Заедно с инициативата „Имам си една мечта“, УНИЦЕФ България предприема и други усилия за подпомагане на образованието и интеграцията на децата-бежанци. Организацията дари на бежанските центрове в България два типа набори с пособия за обучение, наречени „Училище в кутия“ и „Детска градина в кутия“. Те предоставят всички необходими пособия за работа с групи деца над 1 г. и са предназначени да подкрепят образователните дейности, провеждани в бежанските центрове. 

ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ:
Жаклин Цочева, Директор Комуникации, УНИЦЕФ България
тел.: 02/9696208

За УНИЦЕФ:

УНИЦЕФ е Детският фонд на Организацията на Обединените Нации и част от голямото семейство на ООН. От 1946 година насам, УНИЦЕФ е водеща организация, работеща в полза на децата, представена в над 190 страни по света. УНИЦЕФ помага за оцеляването и благоденствието на децата от ранното детство до юношеството. УНИЦЕФ оказва помощ в областта на детското здравеопазване и пълноценното хранене, за осигуряване на основно образование за всички момичета и момчета, както и за закрила на децата от насилие, експлоатация и СПИН. УНИЦЕФ се финансира изцяло от доброволни дарения на отделни лица, фирми, фондации и правителства.

Помогни на децата от Сирия

10.09.2015 in Проекти

Конфликтът в Сирия е оставил около 16 милиона души - почти половината от тях са деца – в нужда от животоспасяваща помощ ...

УНИЦЕФ е Детският фонд на Организацията на Обединените Нации и част от голямото семейство на ООН. От 1946 година насам, УНИЦЕФ е водеща организация, работеща в полза на децата, представена в над 190 страни и територии.