Играчка по дизайн на дете от България подкрепя правото на децата по цял свят да играят и да се развиват

06.11.2017 15:49

 

Летящият дакел Мури, нарисуван от десетгодишната Мира oт София, пристигна в България и от днес може да бъде закупен в магазините на ИКЕА в цял свят, като 100% от приходите отиват в полза на добра кауза

София, 6 ноември 2017 г. – Летящият дакел-еднорог Мури, създаден по дизайн на Мира от България, вече може да бъде намерен в магазините на ИКЕА по цял свят като част от новата колекция плюшени играчки с кауза SAGOSKATT. Всички приходи от продажбата на серията, в която влизат още девет плюшени играчки, родени от въобръжението на финалистите в миналогодишния конкурс на ИКЕА за детска рисунка, отиват в полза на местни проекти за деца. ИКЕА България ще продължи да подкрепя УНИЦЕФ България и ще дари всички приходи от продажбата на играчките SAGOSKATT в полза на техни проекти в страната, насърчаващи детското развитие, образование и равно участие. 

„Изключително сме горди, че в конкурса за детска рисунка от миналата година имаме победител от България, който ще бъде посланик на инициативи с добра кауза на ИКЕА по цял свят. Това е истински пример, че за детското въображение и чудесата няма граници“, споделя Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА България. 

ИКЕА България провежда подобни кампании ежегодно през последните четири години, които набраха над 140 000 лева за проекти на УНИЦЕФ България. Един от тях е “Заедно от детската градина“, чиято цел е да осигурява среда, която подкрепя всички деца да учат и да играят заедно от най-ранна детска възраст. В резултат от предходните инициативи, вече десет български детски градини са обзаведени, за да осигурят възможности за включващо развитие на деца със специфични потребности. Средствата се грижат и за домашния уют в девет центъра за работа с деца от най-уязвимите групи, създадени от УНИЦЕФ в осем български града. 

Това е и втората година на глобалната кампания на ИКЕА “Let’s Play for Change” в подкрепа на изконното право на всяко дете да играе, защитено и от Конвенцията за правата на детето на ООН. В рамките на кампанията, Фондацията на ИКЕА ще дари 45 милиона евро в полза на проекти на Handicap International, Save the Children, Special Olympics, Room to Read, УНИЦЕФ и War Child. 

„Всяко дете има право да играе. Играта стимулира когнитивното и емоционално развитие на малчуганите“, коментира Пер Хегенес, изпълнителен директор на Фондацията на ИКЕА. „Но за съжаление днес все още съществуват места, където по една или друга причина, много деца нямат възможност да играят, да се учат и просто да бъдат деца. Целта на кампанията е да създаде условия за игра и развитие в някои от най-уязвимите общности по света – но също и да вдъхнови всички, независимо от възрастта им, да играят повече.“  

За ИКЕА  
Нашата визия е да създаваме по-добро ежедневие за много хора и предлагаме стилно, функционално и достъпно обзавеждане на високо качество, създадено с грижа за хората и средата. ИКЕА е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. Компанията е основана в южната част на Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. Днес ИКЕА има 403 магазина в 49 страни. ИКЕА стъпи на българския пазар през 2011 г. с откриване на магазин в София. ИКЕА навлиза на българския пазар чрез франчайз договор на House Market S.A, която управлява общо 7 магазина на ИКЕА в Гърция, Кипър и България. 

За УНИЦЕФ  
УНИЦЕФ работи на местата с най-тежки условия, за да достигне до най-уязвимите деца. За да спаси живота им. За да защити правата им. За да им помогне да реализират потенциала си. Работим за всяко дете, навсякъде, всеки ден - в над 190 държави и територии - за да създадем по-добър свят за всеки. И никога не се отказваме.  

За Фондация ИКЕА 
Фондацията на ИКЕА има за цел да подобрява възможностите за деца и младежи в развиващите се страни чрез финансиране на холистични, дългосрочни програми, които могат да създадат значителна и трайна промяна. Фондацията работи със силни стратегически партньори, като прилага иновативни подходи за постигане на мащабни резултати в четири основни области на живота на детето: място, наречено дом; здравословен старт в живота; качествено образование; и устойчив семеен доход. В момента финансираните програми помагат на 100 милиона деца. Научете повече на ikeafoundation.org. 

За повече информация:  
Йоана Цонева 
Маркетинг мениджър, ИКЕА България  
тел.: 02/439 4540  
e-mail: joana.tsoneva@ikea.bg 

Жаклин Цочева, Директор Комуникации, УНИЦЕФ България, 
тел.: 02/9696207 
е-mail: jtzocheva@unicef.org

 

 

МИСИЯ: Всяко дете

12.11.2013 in Проекти

На 23 ноември, от 20:30ч., в Националната опера и балет ще се проведе гала концерт “Мисия: всяко дете”, организиран от ...

УНИЦЕФ работи на местата с най-тежки условия, за да достигне до най-уязвимите деца. За да спаси живота им. За да защити правата им. За да им помогне да реализират потенциала си. Работим за всяко дете, навсякъде, всеки ден - в над 190 държави и територии - за да създадем по-добър свят за всеки. И никога не се отказваме.