КАМПАНИЯТА ЗА ПЛЮШЕНИ ИГРАЧКИ НА ИКЕА СЪБРА 9.3 МЛН. ЕВРО ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦА

31.01.2013 11:02

 ИКЕА благодари на клиентите и служителите си.

Кампанията вече е помогнала на над 10 милиона деца от началото си през 2003 г. В България набраните средства тази година са с 25% повече от предходната

СОФИЯ, 30 януари 2013 г. Благодарение на клиентите и служителите си, ИКЕА набра 9.3 милиона евро в ежегодната си кампания „Плюшени играчки в помощ на образованието“. Фондацията на ИКЕА, със съдействието на УНИЦЕФ и организацията Save the Children, ще дари средствата за подобряване на образованието на децата в Африка, Централна и Източна Европа и Азия.

Последната кампания за плюшени играчки се проведе през ноември и декември 2012 г. във всички магазини на ИКЕА по света. За всяка закупена играчка Фондацията на ИКЕА дарява по едно евро на УНИЦЕФ и Save the Children в помощ на образованието по света. Приносът на България в кампанията е 12 706 евро, което е с 25% повече средства в сравнение с предходната година.

Общо почти 57 милиона евро са набрани в рамките на ежегодната кампания от началото й през 2003 г. до сега. Тези средства допринесоха за подобряване на възможностите за образование на над 10 милиона деца в 45 страни по света. Даренията подпомогнаха УНИЦЕФ и Save the Children да обучават преподаватели в ефективни методи на преподаване, да подобряват системите за закрила на децата, да предоставят учебни материали и да повишават нивото на посещаемост на учебните заведения.

Благодарение на даренията от последната кампания, Фондацията на ИКЕА ще подкрепи общо 18 проекта на УНИЦЕФ и Save the Children в 17 страни по света –инициативата „Училища за Африка” в 8 страни и „Училища за Азия” в Китай, както и образователни проекти в помощ на най-маргинализираните групи в Азия и Източна Европа.

„Сърдечни благодарности от името на УНИЦЕФ към всеки, който е купил плюшена играчка от ИКЕА и всеки служител на компанията, работил усърдно за успеха на инициативата. Тазгодишното значително дарение ще ни помогне да дадем качествено образование на някои от най-уязвимите деца по света. Внушителната подкрепа от Фондацията ИКЕА, милионите клиенти на компанията и стотиците сътрудници в магазините по света са отличен пример за колективно усилие, което ще доведе до позитивни и дългосрочни промени в живота на децата” – каза Лейла Пакала, директор фондонабиране и партньорства с частния сектор на УНИЦЕФ.

За ИКЕА

ИКЕА стъпи на българския пазар през 2011 г. с откриване на магазин в София. ИКЕА навлиза на българския пазар чрез договор за франчайз с компанията House Market S.A, която управлява пет магазина на ИКЕА в Гърция и един в Кипър.

ИКЕА е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. Компанията е основана в южната част на Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. Днес ИКЕА има 340 магазина в 40 страни.

За Фондацията на ИКЕА

Фондацията на ИКЕА има за цел да подобрява възможностите за деца и младежи в развиващите се страни чрез финансиране на холистични, дългосрочни програми, които могат да създадат значителна и трайна промяна. Фондацията работи със силни стратегически партньори, като прилага иновативни подходи за постигане на мащабни резултати в четири основни области на живота на детето: място, наречено дом; здравословен старт в живота; качествено образование; и устойчив семеен доход. В момента финансираните програми помагат на 100 милиона деца. Научете повече на ikeafoundation.org.

За УНИЦЕФ

УНИЦЕФ е водеща организация, работеща в полза на децата и е представена в над 190 страни по света. Организацията съдейства за това всяко дете да има възможност да реализира пълния си потенциал. Заедно с партньорите си, УНИЦЕФ оказва помощ в областта на детското здравеопазване и пълноценното хранене, за осигуряване на основно образование за всички момичета и момчета, както и за закрила на децата от насилие, експлоатация и СПИН. УНИЦЕФ се финансира изцяло от доброволни дарения на отделни лица, фирми, фондации и правителства. Научете повече на www.unicef.bg и www.facebook.com /unicef.bulgaria

За Save the Children

Save the Children е водещата в света независима организация за деца, в която 30 национални организации изпълняват съвместно програми за подобряване на живота на децата в повече от 120 страни по света. Визията й е изграждането на свят, в който всяко дете има правото на оцеляване, защита, развитие и участие. Мисията на Save the Children е да вдъхнови към ново разбиране на начина, по който света се отнася с децата и да постигне трайна промяна в живота им. Научете повече на www.savethechildren.net и www.facebook.com/savethechildren.

За повече информация:

Йоана Цонева

Маркетинг мениджър, ИКЕА България

+ 359 2 439 4672

e-mail: joana.tsoneva@ikea.bg

Александър Христов

Акаунт директор, CIVITAS, an exclusive Ketchum affiliate

+359 2 4898042, +359 896696667

e-mail: a.christov@civitasglobal.bg

Жаклин Цочева

Директор комуникации и връзки с обществеността

УНИЦЕФ България

Тел. 029696207, jtzocheva@unicef.org

Превенция на отпадането от училище

01.10.2008 in Проекти

Образованието в България заема челно място в ценностната система на българина, като този приоритет придоби още ...

Всички деца имат права. Всеки може да помогне

20.11.2006 in Проекти

Със специалното участие на Димитър Бербатов, Посланик на добра воля на УНИЦЕФ за ...

УНИЦЕФ е Детският фонд на Организацията на Обединените Нации и част от голямото семейство на ООН. От 1946 година насам, УНИЦЕФ е водеща организация, работеща в полза на децата, представена в над 190 страни и територии.